Na internetu naleznete k prodeji různé druhy kontejnerů, pojďme si shrnout, v čem je ten zásadní rozdíl a tedy i odlišná cena.
výška háku:
Multicar 90cm / Avia 100 cm / Liaz 135 cm / Abroll 157 cm / Atyp
rozměry kontejneru: vždy je zapotřebí udávat, který rozměr myslíte (je to rozměr včetně háku, bez háku, včetně vrat, jen holé vany........
základní rám:
U100 s ohýbanými profily / I120+U120 s jeklovým roštem / I120+U120 s roštem z profilů U100 / I180+U180 s roštem z jeklů nebo profilů U
konstrukce a sváření:
stehovaný kontejner (aby plechy držely pohromadě) / provařený kontejner / provařený kontejner s výztuhami v nejvíce namáhaných částech
použití:
- multifukčnost - většině zákazníků rozmlouváme jejich snahu o zakoupení maximálně multifunkčního kontejneru, důvody jsou prosté: ŽÁDNÉ multifunkční řešení není tak odolné v jednotlivých oborech, jako jednoúčelový kontejner (jednoduché srovnání: do vanového kontejneru vždy naložíte více nákladu bez deformace kontejneru, než do kontejneru s odnímatelnými boky, jedná se o technický limit, který je neměnný), kdyby to bylo jinak, jezdili bychom všichni velkými SUV se spotřebou 3l/100km a v případě potřeby bychom do nich naložili celou domácnost :)
- budete nakládat něco z boku - potřebujete sklopné bočnice
- budete kontejner používat jako plato - potřebujete, aby bočnice byly odnímatelné jedním řidičem a koncová vrata byla odnímatelná
- budete nechávat zákazníky, aby do něj něco vhazovali - potřebujete sklopné bočnice ve třetině, nebo polovině výšky, doporučuje se, aby díra začínala maximálně 1,2m od země, aby tam i ti nejmenší svůj náklad vhodili
- chcete aby Vám jej zákazníci přetěžovali - potřebujete ten nejvyztuženější kontejner s vysokými bočnicemi, nebuďte ale překvapeni, když Vám do kontejneru naloží 15 tun suti a Vy jej ani nenatáhnete, proto není nezvyklým požadavkem nižší výška bočnic u vanových kontejnerů určených na trasport těžké suti
- budete vozit techniku - potřebujete kontejner, který bude mít výztuhy v traverzách, hustý rošt, pevnou podlahu a zvýšené přední čelo, jinak na něm záhy hák utrhnete a budete složitě shánět někoho, kdo Vám tam dá další výztuhy, také nezapomeňte na vázací oka, kterými techniku upevníte
- budete v kontejneru převážet sypké materiály a budete je vysýpat - potřebujete na bocích úkosy, jinak si Váš řidič umete ruce při čištění rohů, které Vám záhy začnou rezatět
- budete v kontejneru vozit palety - potřebujete kontejner, který nemá úkosy, ale spoj 90 stupňů, jinak Vám budou úkosy vadit při uložení
- potřebujete občas odvézt komunální odpad kolem 1-1,5 tuny - stačí Vám ekonomická verze "krabičky na olejovky", tedy ohýbaný kontejner s řídkým rámem vyrobená z 2,5-3 mm plechu
Neočekávejte tedy, že kontejner stojící do 20 000 Kč bez DPH bude jiný, než ohýbaný, stehovaný, bez zvýšeného čela, s řídkým roštem bez výztuh a inzerovaný s vnějšími rozměry. Jinak je to technicky i finančně nemožné. Pokud jej budete používat jednou měsíčně na odvoz komunálního odpadu, pak Vám bude úspěšně sloužit i desetiletí. Pokud v něm budete denně vozit techniku, nebo těžký náklad, samozřejmě skončí za měsíc jako krabička od olejovek :)
Nezavrhujeme ekonomické verze kontejnerů, jen si Vás dovolujeme upozornit na otázky, které byste si měli zodpovědět před nákupem.
Přejeme pěkný den
tým www.prepravni-kontejnery.cz